‘Groen maakt gelukkig’. Deze stelling wordt in dit boek vanuit heel verschillende invalshoeken belicht. Op verzoek van Branchevereniging VHG sprak ik met 14 bekende en minder bekende Nederlanders over de waarde van groen.
Onderzoekers, kunstenaars, ondernemers, architecten maar ook ‘gewone’ liefhebbers van groen vertellen hun verhaal. Een boek ter inspiratie om meer en vaker te kiezen voor groen. Bij deze prachtige opdracht werkte ik nauw samen met fotografe Cornelie de Jong en ontwerpbureau RCCK.
Redactie Boek ‘Kijk op natuursteen’
Centrum Natuursteen wilde een algemeen naslagwerk uitbrengen over natuursteen. Ik voerde de redactie van deze publicatie.
Natuursteen is een prachtig product, dat op tal van manieren wordt toegepast. Daarvoor is wel vakkennis nodig. Bij ontwerp, materiaalkeuze, constructie en gebruik moet rekening worden gehouden met de kenmerken van dit natuurproduct. Het boekje ‘Kijk op natuursteen’ biedt daarvoor algemene basiskennis. Ik redigeerde alle teksten en begeleidde de productie.
Teksten en productiebegeleiding VHG-handleiding Groene Schoolpleinen
In opdracht van Branchevereniging VHG, de ondernemersorganisatie voor de groensector, ontwikkelde ik een handboek voor hoveniers die werk willen maken van het vergroenen van schoolpleinen.
Groen is goed voor de ontwikkeling van kinderen. Het nodigt uit tot spelen en ontdekken. Groene schoolpleinen staan dan ook steeds meer in de belangstelling. Voor hoveniers en groenvoorzieners een relatief nieuw terrein. Daarom dit handboek, vol informatie en inspiratie. Ik bedacht het concept, verzamelde informatie uit onderzoek en praktijk en schreef de teksten. Samen met Boerma Reclame Boerma Reclame kwam het tot een toegankelijk en aansprekend resultaat.
Teksten Jubileumboek 25 jaar OSB
Voor OSB, de ondernemersorganisatie voor de schoonmaakbranche schreef ik de teksten voor een boekje ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van OSB.
Een zilveren jubileum is een mooi moment om terug te blikken en vooruit te kijken. Dat dacht ondernemersorganisatie OSB. Ik trok met fotograaf Cojan van Toor het land door en sprak met ondernemers en bestuursleden. Het resultaat: een boeiende verzameling verhalen waaruit veel liefde voor de schoonmaakbranche spreekt. Boerma Reclame tekende voor het ontwerp.
Wat boeit mensen in een spel? Wat is de kick? Is het de mate van behendigheid, de toevalstreffer of een combinatie van beide die het spelplezier bepaalt? Liefhebbers van tien verschillende spelen zijn voor dit boekje geïnterviewd. Niet zomaar duo’s, want allen zijn ze verbonden door familie- of vriendschapsbanden. Een productie in samenwerking met Cojan van Toor en Boerma Reclame.